Christian Bauer Cava
Over dit project
Klant: | SAP Luxury Goods – Christian Bauer |
Aantal: | 100 flessen |
Doel: | Branding |
Christian Bauer is als bekend merk voor trouwringen sterk vertegenwoordigd bij juweliers. Ter vergroting van de merkbeleving worden de flessen bij juweliers neergezet en meegegeven aan potentiële klanten.
Interview met de klant
Steven Sap – Sap Luxury Goods
'Passion for jewellery’
Interview met de klant
Steven Sap – Sap Luxury Goods
‘Passion for jewellery’
DNA
Geboren in de branche, getogen in een echt juweliersgezin met een juwelierszaak in Rotterdam Zuidplein waar al in de jaren 80 veel werd gedaan aan beleving voor klanten’ vertelt Steven bij de start van het interview. Iets extra’s doen en beleving creëren was toen al belangrijk in de zaak van zijn ouders. Van inhoudelijke events voor groepen consumenten tot trouwreportages in een diamant-georiënteerde eventruimte onder de winkel in Zuid-Afrikaanse sfeer. Steven heeft het vak dan ook in zijn DNA zitten!
Deze basis was de start van een mooie carrière in de sieradenbranche. Een vakopleiding in Schoonhoven, een baan bij Siebel, de buitendienst bij Christian Bauer naar topmerken als Cartier, Jaeger-LeCoultre en Swatch. Om vervolgens door Christian Bauer gevraagd te worden het merk te gaan vertegenwoordigen in de Benelux, maar dan zelfstandig.
De start van SLG
Dat was een unieke kans zegt Steven, ik stapte in mei 2016 in een rijdende trein met een sterk merk. Na een half jaar gebruik te hebben gemaakt van de kantoorondersteuning van Christian Bauer volgde 1 januari 2017 de stap naar een eigen kantoor in Den Haag waar al snel andere merken werden toegevoegd.
Inmiddels worden 4 merken vertegenwoordigd door SLG, naast Christian Bauer zijn ook Klokers, Lapponia en Bigli onderdeel van het portfolio. SLG zet sterk in op ‘visibility, brand awareness’ en selectieve distributie in zowel de Benelux als Scandinavië. Actief met uitbreiding van het netwerk aan juweliers komen de aanvragen uit steeds meer landen, maar de focus blijft voorlopig op de genoemde werkgebieden. De inzet op beurzen, nationaal en internationaal, zetten de merken verder op de kaart.
Klantenbinding
Steven vertelt dat zijn distributienetwerk flink uitbreidt. Dat komt uiteraard door de mooie merken maar ook door de inzet van SLG op o.a. beurzen en andere acquisitie activiteiten. Deze contacten worden actief onderhouden door frequente contactmomenten. SLG ondersteunt haar klanten op allerlei manieren, de eerder genoemde ‘brand awareness’ is heel belangrijk, maar ook met promotiematerialen. Zo kwam het verzoek voor een ‘Christian Bauer fles’ voor een klantevent tot stand. SLG levert deze flessen aan juweliers als dank voor de samenwerking en ter aankleding van etalages. Na deze fles volgde een bijzonder mooi fles voor Lapponia ter promotie voor (potentiële) klanten op een beurs. Een initiatief dat zeer gewaardeerd wordt vertelt Steven, klanten vinden het een leuk geschenk omdat het feestelijk is, kwaliteit uitstraalt en natuurlijk lekker is.