Mazda Hartgerink en Klomp
Over dit project
Klant: | Mazda Hartgerink en Klomp |
Aantal: | Doorlopend |
Doel: | Relatiegeschenk |
Voor autodealers is een eigen fles perfect als branding van het bedrijf en om de aankoop van een auto extra waarde te geven. Daarnaast is het makkelijk om op voorraad te hebben i.p.v. per transactie bloemen of een taart te regelen.
Interview met de klant
René Klomp – Mazda Hartgerink en Klomp
‘Partner in mobiliteit’
Interview met de klant
René Klomp – Mazda Hartgerink en Klomp
‘Partner in mobiliteit’
Hoe het allemaal begon
Een interview met een autodealer van het eerste uur in de Haarlemmermeer. René Klomp vertelt mij dat het ‘landschap van autobedrijven’ er nu wel heel anders uitziet dan in de vorige eeuw. Om een goed beeld op het bedrijf te krijgen is een stap terug naar het verleden belangrijk vertelt René, er is immers veel gebeurd in de afgelopen 93 jaar!
De opa van René, de heer C.J. Klomp kwam een decennium na de oprichting bij de heer B. Hartgerink werken als technicus. Het in Nieuw Vennep oprichtte bedrijf handelde en repareerde rijwielen, was- en naaimachines en ander klein elektrisch materiaal. Op dat moment kwamen er steeds meer auto’s op de weg welke onderhoud en reparaties nodig hadden.
In 1946 werd bovengenoemde C.J. Klomp mede firmant en de naam van het bedrijf veranderde in ‘Fa. Hartgerink en Klomp’. Auto’s werden voor het bedrijf steeds belangrijker. Na veertien jaar kwam de tweede generatie Klomp bij het bedrijf werken welke in 1976 het bedrijf heeft overgenomen. In 1979 volgde een officieel dealerschap van Mazda. Dit werd een overweldigend succes dat al snel uitgeweken moest worden naar meerdere panden en uiteindelijk een verhuizing in 1985 naar Hoofddorp-Noord teweeg bracht. Dit jaar in oktober dus een mooi jubileum, 40 jaar Mazda!
Sedert 2008 staat de derde generatie ‘Klomp’ aan het roer, René Klomp voert de directie over een fors gegroeid bedrijf dat naast Mazda ook ‘Vakgarage’ is en dus een universeel garagebedrijf voor alle merken. Met 80% van de activiteiten ligt de nadruk echter sterk op het merk Mazda.
Door het ontbreken van lichte bedrijfswagens bij het merk Mazda is Hartgerink en Klomp in 2012 officieel sales partner van Truckland geworden waardoor modellen van Fiat professional kunnen aangeboden worden.
Tot slot werd ook nog een eigen Leasebedrijf opgezet, Meerlease. Binnen dit bedrijf wordt veel aan operationele lease gedaan, maar er kan gebruik worden gemaakt van private leasing. Meerlease is juist in het leven geroepen, om naast Mazda ook alle andere merken te kunnen leveren. Door merkonafhankelijk onderhoud met Vakgarage zijn ze in staat elk merk auto, camper of bedrijfswagens te onderhouden. Hartgerink en Klomp heeft de slogan ‘Partner in mobiliteit’ toegevoegd. Partnerschap met particuliere en zakelijke klanten wordt nagestreefd op het gebied van mobiliteit. Hierbij worden auto’s slechts een onderdeel van het totaalpakket welke het bedrijf aanbiedt. Bij Hartgerink en Klomp kan namelijk alles, zolang het maar met uw mobiliteit te maken heeft en zolang u er maar naar vraagt’ geeft René aan.
Klantbeleving
Bij Hartgerink en Klomp wordt veel gedaan aan klantbeleving. Naast een prachtige showroom vol met de nieuwste Mazda modellen, valt er regelmatig wat te beleven. Of het nu de introductie van een nieuw model is of een lokaal evenement is, de showroom bruist met regelmaat van energie.
Ook zijn zij actief bij evenementen als Meerlive, Haarlemmermeer Culinair, Samenloop voor hoop en trotse sponsor van Meerlease Pioniers.
Het bedrijf heeft door z’n lange historie een grote naamsbekendheid en een grote schare aan trouwe klanten. Klanten waarderen de sfeer van een echt familiebedrijf en de hoge mate van klantvriendelijke service.
Relatie
Het kopen van een auto moet een feestje zijn voor de klant. Hartgerink en Klomp werkt daarom al lang met een blijk van waardering voor haar klanten. In het verleden werkt zo gewerkt met o.a. een bos bloemen bij aflevering. Ook was er een bloempot waar een bloem uit groeide en waar een deel van de kosten naar een goed doel ging. Omdat beiden niet altijd praktisch waren, een aflevering wordt om diverse redenen nog wel eens uitgesteld en het niet helemaal het feestelijk moment symboliseerde, heeft het sales-team het ruim 2 jaar geleden over een andere boeg gegooid. In plaats van een cadeau bij aflevering wordt nu een gepersonaliseerde fles bij het tekenen van een koopovereenkomst gegeven. Klanten vinden het heel leuk om een uniek cadeau te krijgen!